onsdag 22 april 2015

Annie Lightningheart


Namn: Annie Lightningheart
Ålder: 24 år


Första intrycket: 
Första gången jag pratade med Annie på teamspeak tyckte jag hon verkade väldigt tyst och försynt. Vi pratade inte alls särskilt mycket i början och jag tyckte inte hon verkade direkt intresserad av att lära känna mig, haha. 
Vi hade en ganska neutral relation innan vi träffats IRL.

Första gången vi träffades: 
Det här kan vara den roligaste berättelsen inom mina SSO storys!
Jag hade besök av Amanda och Victoire hemma hos mig och vi satt på TS och pratade med Janni, Felle och Robban som är Annies pojkvän.
Just denna fredag hade vi lite vuxensaft kalas och satt och skoja och skrattade samtidigt som vi spelade tillsammans.
Robban hade druckit en liten knutta mer saft än vi andra så vi hade ganska kul åt honom ^^
Vi satt och skämtade om att han skulle komma hem till oss osv.

Plötsligt hör vi honom ringa en taxi och vi tänkte jaja, undra vart han ska.
Sen vrålar han ur sig, öhhh jag är påväg till er nu och sen loggar han ut.

Ni kan ju tänka er paniken som uppstod, haha!
Jag tar fram telefonen och ringer Annie som har fullt upp på jobbet just då.
Hon tar det hela med ro men ber mig rapportera om hur det går.
Robban dyker upp utanför min dörr 30 minuter senare och hela grejen var helt sjuk.
Resten av kvällen bestod av att försöka hålla honom på plats till dess att stackars Annie sluta jobbet klockan 3 så hon kunde komma och hämta upp sin man.
Just där och då var detta kanske inte det mest ultimata sättet att träffa Annie på men nu såhär i efterhand är detta något vi skrattar gott åt ^^

Hur ofta vi ses nu:
Nu för tiden ses jag och Annie typ jämt. Hon är idag en av mina absolut närmaste vänner och vi bor i stort sett ihop kan man säga.  Jag åker ofta hem till Annie och Robban över helgerna och eftersom Annie studerar i min stad så bor hon mycket här i veckorna.

Jag tycker: 
Jag är så oerhört glad att jag fått lära känna denna underbara människa och jag älskar henne av hela mitt hjärta! Vi pratar i telefon i stort sett varje dag om vi inte ses.
Hon är galet beroende av mjölk såsom ingen jag tidigare träffat och om jag råkat dricka den sista slatten är risken för mord enorm!
Varje gång man kommer på besök hemma hos henne så vet man att det står kyckling och ris med currysås på menyn.
Annie som person är glad, arg, busig och har helt underbar humor.
Om man hör oss prata med varandra kan man nästan tro att vi är osams men det är bara vårat sätt att prata med varandra. Alltid med ironi i rösten!
Jag kan säga allt till henne och veta att hon lyssna, förstår och alltid finns där för mig.
Vad vore livet utan dej? <3



Annies Kommentar om mig:
Jag har träffat så många underbara människor från detta spel, men Nina är den som jag umgåtts mest med. De har till och med gått så långt att jag brukar säga att jag bor tillsammans med Nina.
 Nina och jag, vi har träffats mååååånga gånger, så många så man inte ens kan räkna dem. På våra äventyr hitintills så har vi hunnit med en hel del fester, sleepovers, filmkvällar och spelkvällar.

Nina är en utav mina bästa vänner och hon finns alltid där för mig, i både vått och torrt. Hon är en utav dem mysigaste personerna jag vet (nästan läskigt mysig hahah). Hon har också ett hjärta utav guld, och jag vet att jag kan prata med Nina om allt (och ingenting). Utan den gemenskapen jag har tillsammans med Nina och några fler i klubben, så vet jag inte om jag fortfarande hade spelat star stable.
Tack Nina för att du är du, skulle aldrig vilja ändrat en enda sak med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar