söndag 8 februari 2015

Hur jag hamnade i Sneaky Dragons

Jag fick en önskan att skriva ett inlägg om hur jag hamnade i Sneaky Dragons så här kommer den lilla historian!

Jag började spela starstable för nästan exakt ett år sedan.
Jag gissar att jag hade tråkigt en kväll och googlade på hästspel då SSO dök upp på min dataskärm.
Startade mitt konto och spelade på.
Men jag kommer ihåg att efter ett par veckor började började jag tröttna och tyckte spelet började bli långtråkigt.
Jag testade att vara med i några klubbar men hittade aldrig någon jag trivdes i.
Jag har för mig att jag slängde ut frågan i globala om någon kände till ifall det fanns någon klubb för dom över 18 år.
Tog nog tillomed till google också ^^
Plötsligt hittade jag nån youtube video med Sneaky Dragons och tänkte direkt att dom verkar ju definitivt vara ett härligt gäng!
(Än så länge hade tanken inte slagit mig att det finns fler än 1 SSO server)

Jag slängde iväg en ansökan och fick svar ganska omgående från Sture att jag skulle få komma in vilket såklart gjorde mig superglad!
Jag blev även inbjuden till FB gruppen.

Sen en dag när jag loggade in hade jag fått brev från Sture att hon inte kunde lägga till mig som vän och undrade om min vänlista var full vilket den inte var..
Efter lite brevande fram och tillbaka insåg vi det värsta..
Jag befann mig på Server 2!!!
WTF liksom...

Sture berättade att man kunde mejla support om att få byta server men att det var ganska svårt att få igenom det men jag tänkte att jag gör väl ett försök iallafall.
Kommer ihåg att jag skrev ett ganska mesigt mejl och bad snällt om att få byta och fick fort svar att det var omöjligt för att server 1 var full..
Vid det här laget hade jag och min fina vän Haley börjat småchatta lite på FB och självklart berättade jag den tråkiga nyheten för henne direkt.
Men nu mina vänner, ska ni veta att Haley har svårt att ta ett nej...
Så med hennes hjälp (ska inte nämna exakt vad) skrev vi ihop ett nytt mejl och tryckte på send..
Sedan följde ett par dagars väntande.. men när jag väl loggade in den där dagen i Februari och det första jag ser är en svartgul drake hoppade jag till av lycka!
Jag hade fått byta server och sprang i full galopp mot brevlådan.
Tro min förvåning när ingen mindre än Sture just då står där och svarar på brev.
Vi humpade igenom lite lycka och sedan fick jag en inbjudan till klubben.
Samma kväll fick jag för första gången komma in på TS och höra de ljuva stämmorna av de finaste tjejerna i världen som idag är några av mina närmaste vänner <3

Och på den vägen är det!
Hoppas ni har orkat läsa allt ^^


STOOOOOR kärlek till mina fina drakar och även till er, mina underbara läsare!



Mitt första klubbmöte då jag hamnade i heta stolen:


Eventet där vi skulle skapa en hästhov:


Fotografering med laget:


Grillning av Nemo:



Kramkalas med Sture:



Jag stampar runt på Haleys fula ponny: 



2 kommentarer:

  1. åååå vad bra att du fick byta server !!<3
    tycker om dig så !!
    Man blir så glad av dig /er !!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket sötnos!
      Jag är också glad :D

      Radera